Followers

Monday 9 November 2015

KISAH DOA DIKOTA MEKAH (Part I)

[Kisah Doa di Kota Mekah]
-----------------------------------------------------------
Aku berangan nak jejakkan kaki ke tanah haram seingat aku sejak berumur 10tahun.Oleh krn kami dr latarbelakang keluarga yg biasa2 je jadi mmg tak mampu.Tapi Allah hanya izinkan aku pergi pd umur 34thn & setelah 2x percubaan gagal...2 kali sebelum itu gagal krn duit di curi dan tak bersedia.Kali ke-3 dijemput slps berdoa setelah difitnah.Skrg br aku phm knapa dulu aku xdapat pergi :)...Dan kali ni aku pergi guna duit hasil drpd jualan kek.. dan tesenarai dlm slh 1 doa pd 4 thn lps dlm kelas RKMJ.
Saat pertama berjalan nak menatap & menghampiri ‪#‎Kaabah‬~peluh sejuk, berdebar2 dan perasaan indah yg istimewa ibarat org yg sedang dilamun cinta...:) tak keruan... sungguh istimewa perasaan tu... dan saat itulah aku sedar bhwa aku di lamun cinta di kota mekah~tanah haram-Cinta Pandang Pertama...perasaanku ibarat kota mekah tu aku yang punya~taknak balik.hehe... tp teringat suami (yg msh ada ketika itu) dan anak...aku mula mencari jalan dan alasan nk bermastautin kat tanah haram... oleh kerana terjatuh cinta...aku 'terdoa'...Anda nak tau apa terjadi selepas tu??
1) Allah hantar seorg wanita arab ber abaya dan berniqab mendampingiku seharian di dlm masjidil haram~menceritakan perihal kota mekah dr A-Z..dr sifat lelaki arab-polisi kerajaan arab-bagaimana nk duduk di tanah arab-makanan arab-sekolah dan segalanya-aku tak tanya tp dia yg cerita....Wanita misteri itu sempat membuka niqabnya dan subhanallah mmg sgt cantik...
ke 2) Allah gerakkn kakiku ke kedai kek di bwh bangunan ini dimana slps berkenalan dgn ownernya beliau menawarkan aku sbg rakan kongsi dan visa kerja khas dan menetap di tanah haram.Kedai berdepan dgn masjidil haram.Subhanallah..speechless.. sape tak nak? ibarat mengantuk disorongkan bantal.. :)
(Adakah aku menerima tawarannya dan apa yg terjadi selepas itu...nantikan sambungan di KISAH DOA DIKOTA MEKAH Part II )..
~salam sayang....



No comments: