Followers

Wednesday 5 August 2015

PART 13 - SAAT DI UJI- Tanda Sakratulmaut

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

        Perkongsian ini adalah hasil drpd pengalaman.....smg memberi manfaat dan pengajaran...sangat2 berkesan di dalam jiwaku hingga membawa ku bertaubat kembali ke pangkal jalan... Aku belum pernah merasai Mati.Tetapi aku melalui proses2 menunggu saat kematian yang tidak diketahui itu bersama insan yang amat ku kasihi....
        Sampai ke hari ini aku tidak tahu apa yang di beri kepadaku itu hadiah atau peringatan...Namun aku bersyukur kerana terpilih untuk melalui.....

Tanda#1
        Mimpi- aku bermimpi arwah di ambil daripadaku sebanyak 3x..stp kali aku terjaga..aku sedang menangis dan cepat2 aku memeluknya..(ketika itu arwah masih ada lg bersamaku)...
  
Tanda#2
        Mimpi 2- aku bermimpi aku di dalam keadaan kehausan yang teramat sangat...tekak ku terasa kering kontang... Sewaktu aku meminta air...Aku di beri air tetapi air sebaldi yang dijirus di tekakku  langsung tidak kena pada dinding2 tekak dan langsung tidak menghilangkan dahagaku yang teramat perit itu... Tiba2 ada suara.... "sebanyak manapun air di jirus , tidak akan dapat menghilangkan dahagamu...Ini lah sakratulmaut...."
         Subhanallah..aku bangun dengan linangan airmata... ketika ini arwah masih ada bersamaku dan seminggu menghampiri tarikh kematiannya....

Tanda#3
        Pintu rumahku diketuk di tgh malam....seluruh anggota badan terasa kembang

 Tanda#4
        Kelibat- 2 kali terpandang kelibat dan seluruh anggota badan terasa lemah- kembang-sejuk-jantung berdegup laju....
       Kali pertama seminggu sebelum- ketika berada di rumah kami...waktu siang.Sangat pelik krn Diri yang dalam berkata..'Emy...itu kelibat malaikat maut datang bertandang...' ketika itu kami hanya bertiga di rumah, aku-arwah suamiku dan adam luqman. 'Antara kami, siapakah yg dilawatnya?' soalku di dalam hati..
       Kali ke dua- Jam 3am di bilik tidur kami 18jam sebelum arwah di jemput pulang....


       Wahai saudaraku...Mati itu Pasti. Hanya kita tidak mengetahui tarikh dan waktunya... Peringatan buat diriku... BERSEDIA LAH... Selagi pintu taubat masih terbuka... aku akan terus berbakti pada arwah suami yang amat ku cintai.. dalam apa jua cara yang masih dapat membantunya di sana...Aku amat merinduinya... Ya Allah, aku serahkan rasa rindu ini pada MU Ya Allah.. Kau uruskanlah ia..... Al- Fatihah....

     Ya Allah..semoga perkongsian ini akan membuka hati2 untuk kembali sujud dan bertaubat kepadaMU..Bantu lah kami Ya Allah....Aamiin...



No comments: