Followers

Monday 3 August 2015

PART 9- PART 10 -SAAT DI UJI-

PART 9 - SAAT DI UJI-

            Hari ni, hari ke-9 arwah pergi meninggalkan kami.. hari yg plg lama arwah berjauhan dr kami...adam luqman jg belajar menyesuaikan diri... sebelum tidur, adam pasti memelukku dan merangkulku di leher menghadiahkan ciuman di pipi...tanpa kata2..aku mengerti dia cuba sampaikan sesuatu kpdku..-dia jg merindui ayhnya...semasa akhir hayatnya...arwah terlalu manjakan kami....

         Semuanya hanya pinjaman saja..bisikku...Aku lupa Ya Allah....aku lupa...Ampunkan aku... kini,setiap saat aku selalu berbisik didlm ati... adam luqman-mak-abah-adk beradik dan semua yg aku syg hnya pinjaman saja... "Emy,kau kena bersedia...hargailah sepenuhnya selagi mereka msh ada..' ksh syg yg sedia ada di dadaku terasa semakin membuak2...


        Pemergian mengejut arwah menjadi bukti bhw Allah sdg menguji pengakuan yg selama ini di bibir dan dihatiku... Allah...Allahuakhbar... Aku naik saksi bhw Tiada tuhan yg disembah melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah.... ditgh2 kepedihan kuterasa ada air sungai yg mengalir-sejuk- di ruang hatiku...

 PART 10 - SAAT DI UJI-

         Allah telah beri gerak hati....aku upload kisah ini bkn utk meminta simpati....tak hidup dek puji & tak mati dek keji...terima ksh krn 'mereka' telah membantuku mengumpul pahala sbg bekal ke sana... 

       Kpd haters...jgn baca jika tak suka....buat tmbh dosa je...kisah ini hnya utk insan2 terpilih....Allah memberiku ilham sbg jalan untk ku menambah 'bekal'..walaubagaimanapun...bg mengelakkn fitnah dgn status baruku sbg balu ini....aku tidak akn mengupload lg disini.... tapi aku tidak akn berhenti menulis...


        Kpd insan yg senasib &yg dahagakan mknn jiwa...bole terus membaca di dlm blogku....bole teruskan membaca di situ..dan doakn ianya akn terkumpul menjadi sebuah buku dan diterbitkan...kisah benar SAAT DI UJI...kerana aku ada mulut2 yg perlu diberi mkn...dan aku akn terus mencari rezeki yg halal dgn apa cara dan peluang....sifu ku selalu berpesan...jdkn situasi itu sbg peluang...dgn harapan dpt memberi manfaat kpd org lain yg memerlukan...
Maafkan aku-aku telah maafkan kamu....
Salam syg... -Emy-



No comments: