Followers

Monday 3 August 2015

PART 5- PART 8 -SAAT DI UJI-

 PART 5 -Saat Di UJi-

        Home sweet home... pulang ke rumah sementara di dunia...rumah kekalku di tanah perkuburan~dan syurga-Nikmatnya sakit ni..Terima ksh Ya Allah.- turun je kereta, di pintu rumah~bau wangi2an di bilik mayat~kemana2 ternmpak dia... anak dia asyik menangis dan merengek je...-mls nk layan- — at Jalan Rimba 56 , Bandar Seri Alam.


  PART 6 -Saat Di UJi-
      Ku lihat2 brg2 nya.... beg-buku-pen- wallet-handphone-baju2-berus gigi-syampoo-kereta-Tv.. benar la... mati tak bawa pun sume ni...bisikku..ku lihat smula hpnya... dan aku cuba mendail...tuuttt...mana tau dia jwb kat alam sana.... -mimpi-
Ku berbaring di tilam & bantal terakhirnya....mana tau dpt bermimpi bertemunya...



  PART 7 -Saat Di UJi-
[Tetamu di Tgh Mlm]
        Sprti biasa...aku sibuk dgn tugas2ku bila kembali dr kerja...slps siapkn mknn utk si dia-uruskn mkn & tuka pampers adam -solat- biasanya aku akn menymbung tugasku sbg bakers... menyiapkn temphn kek.aku tidak kesorgn.siang hari aku bertugas sbg chemist manakala sbelah mlm aku bersama tik adlh bakers....meneruskan minatku sambil menambah pendapatan....


        Di dpur...bunyi bising mixer-chiller 2nd hand yg semakin garau-alunan ayt2 suci alquran-dan bunyi lagaan pinggan yg dibasuh ckup membuatkn kami selalu tidak dgr jika ada tetamu dtg....
Tiba2...angin sejuk menyapa wajahku...dan jelas ku dgr pintu rumahku diketuk-berderau rasa ati-sapa dtg tgh mlm- buka pagar msuk dlm ni?? Aku mengajak tik pergi kedpn utk melihat sape yg dtg di tgh mlm... -tiada siapa-


      Ku jenguk suami dan ank kecilku....mereka tertidur nyeyak.... ku tersenyum puas melihat gaya tidur keduanya serupa-hati terasa bahagia.....
Itu lah permulaan segalanya....



  PART 8 -Saat Di UJi-
[Mohon Aminkn Doa ini]
       Ya Allah...Ampunkan dosa2 ku...peliharalah-kekalkanlah-tambahkanlah-hidup dan matikan lah aku dlm iman-patuh dan taat padaMU serta kurniakan lah kematian ditanah haram buatku-didlm pakaian ihram dan disolatkan di hadapan berjuta jemaah disini..Aamiin....
     Kumohon doa ini dihadapan kaabah-di bwh pancur emas-di dlm hijir ismail dan ketika tawaf...beberapa bulan yg lepas...
     Kenapa dia yg diambil dulu Ya Allah..... sinar harapan-kemanisan dan kesakitan di adun menjadi 1.... ku tersenyum...cuba utk mengerti apa hikmah yg tersembunyi... -terlanjur berdoa- 




No comments: